tisdag 12 juni 2007

inlåst barn

Herregud ! Idag lyckades jag med det stora konststycket att låsa in min son i bilen. Jag fick låna en bil av ett par vänner för att åka på kalas. Efter kalaset stod vi utanför bilen och pratade, jag hade satt in min lille plutt i bilstolen och slängt in min väska , på väskan i framsätet låg även bilnycklarna. När vi hade sagt hejdå smällde jag igen bildörren för att gå och sätta mig i förarsätet. Då hade bilen låst sig automatiskt ......I bilen sitter min 2- åring...... Extra nycklarna är ca 8 mil därifrån. Mina vänner ringer polisen...men dom kan inget göra, inte ens när dom får höra att det sitter en 2-åring i bilen. Dom ringer företaget som tillverkat bilen. Dom kan inget göra, när dom får höra att det sitter en 2-åring i bilen frågar dom om inte han kan öppna inifrån!!!!! (Bra om dom fortsätter att hålla sig till att tillverka bilar.) Det dom säger att jag kan göra är att ringa efter en bärgningsbil, men det kan kosta allt ifrån 2000 kr. och uppåt. Min son har vid det här laget somnat. Jag har inga 2000 kr, (Jag skulle säkert fått låna, men jag vet inte när jag skulle kunna betala tillbaka.) Jag chansar och ringer min underbara mamma som lyckligtvis inte jobbade i dag. Hon sätter sig i bilen och kör 16 mil för att hämta nycklarna och rädda sitt barnbarn ut ur bilen. Min fantastiska son sov den mesta av tiden så han behövde alldrig få några traumatiska minnen av den här dagen tack och lov. Jag hade naturligtvis krossat rutan om han hade vaknat och fått panik och så hade man fått ta den ekonomiska smällen sedan. Men tack vare all fantastisk tur och alla fina vänner så gick det utan bärgningsbil.Jag kommer alltid att lägga nycklarna i fickan och där kommer dom att vara tills jag startar bilen....om jag nu kommer att låna en bil igen vill säga...

Inga kommentarer: