tisdag 29 april 2008

Löneförhandling med gråt och skrik....

En liten men inte helt oviktig löneförhandling var tvunget att avklaras idag för ett jobb jag ska göra nästa vecka.....Precis när det första "budet" ska läggas måste den lille spindelmannen nödvändigtvis klättra upp på en pall för att kasta upp nåt i en lampa....en idé som redan från början, utan telefonsamtal, är riktigt dum även för en treåring.... naturligtvis välter pallen och han ramlar och slår sig. Jag tar upp honom i famnen med telefonluren klämd mellan axeln och örat.....personen i andra änden får ett gallskrik rakt i sitt öra följt av bottenlös sorgegråt.....Min blivande arbetsgivare föreslår att han ska ringa senare....jag tycker att det är ett utmärkt förslag och vi lägger på.....
Han har fortfarande inte ringt.....
Undrar om jag har nåt jobb nästa vecka....

Inga kommentarer: