onsdag 9 april 2008

Deklarera....

Det bästa med att ha det ganska skralt är att när man deklarerar är det aldrig några problem....förenklad självdeklaration....bara att sms:a eller använda nätet....
jag brukar till och med få lite pengar tillbaka....(det är väl nån på skattemyndigheten som tycker synd om mig)....men denna gången visade det sig....en sak som jag hade förträngt....jag har ju ägt en sommarstuga tillsammans med barnets far.....
...jag har försökt ringa och fråga vad jag ska göra...men...eh...dom svarar inte på det nummret....det tutar bara upptaget hela tiden....undrar varför.....
jag har försökt att läsa mig till hur jag ska gå tillväga för att inte bryta mot nån lag.....dom har ju naturligtvis skickat med massa blanketter och bilagor och så, så att man kan läsa själv......men så fort jag försöker sätta mig och läsa det där så är det som att bokstäverna börjar krypa runt och och ut från pappret och som små spindlar kryper dom runt och upp på min kropp och upp i mitt hår och det börjar klia jättemycket och så får jag panik för jag har spindelfobi och kan inte läsa mer och så får jag handsvett och känner mig bara mongo...........
vad faaaaan skulle vi med den där sommarstugan till???....det var ju bara massa myggor där ändå, dessutom bråkade varje gång vi skulle dit för jag kände mig bara låst för jag kunde äbdå bara sitta och amma hela tiden och det var ett helvete att byta blöjor för det fanns inget vatten .....jag var bara arg och olycklig där ute ändå....och så blev jag en gnällkärring.....
...det måste dom väl ändå förstå på skattemyndigheten....

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint, tycker vackert