fredag 8 februari 2008

11 mars!!!!!

Det är då det ska vara färdigt....eller, nä så är det ju inte. Men det är då det är premiär på "Nordost". Pjäsen jag repeterar nu heter så. Handlar om när tjetjenska ...rebeller (?) ...terrorister(?)....frihetskämpar(?)...beror på vem som skriver historien.....gick in på en teater i Moskva och tog en hel publik som gisslan ..... Låter kanske inte så upplyftande men det är en jäkligt spännande pjäs.
En gisslan, en tjetjen, en läkare.... Samma händelse, tre olika berättelser.

Än så länge känns det bra , kul och inspirerande att repa....men jag vet hur det kommer att bli om några veckor. ....Två veckor innan premiär kommer jag hoppas att det aldrig kommer att bli nån premiär och att allt läggs ner och att jag ångrar att jag valde detta yrke över huvet taget....men det är då det....nu är nu och nu är det kul och härligt.

Inga kommentarer: