torsdag 31 januari 2008

Snacka om blåst.

Tvättdag....härligt med rena kläder och rena lakan. Sonen följer med i tvättstugan efter dagishämtning. Vi samlar i hop våran tvätt. Han tjatar om sin "spindelmannentröja". Han är så ivrig att han inte har tid att sitta i vagnen när vi ska upp till lägenheten....han vill springa själv. Bra för då kan jag använda vagnen och lägga en del av tvätten på. När vi kommer ut har det börjat blåsa ganska regält. Det blåser så mycket att sonen håller på att välta.......

-"MAMMA"!!!!!! Panik i hans små ögon.

Två stora "IKEAkassar" med tvätt i på vardera axel. En kasse i vagnen...... En kort sekund överväger jag att gå in med alltihop för att sedan kunna gå och hjälpa honom....men det är en förbannat kraftig vind....... jag vänder mig om för att hjälpa honom.......släpper för en sekund kontrollen över kassen i vagnen.........och den förbannade jävla blåsten tar hela kassen med mina trosor och linnen.......borta med vinden är mina underkläder........och en IKEAkasse......jag svär en lång ramsa... sedan går vi in....utan underkläder.....men med en ren spindelmannentröja....

Inga kommentarer: