torsdag 18 oktober 2007

Måste man kunna läsa vid två års ålder?

Jag och min son bruka gå till biblioteket Det är en himla bra uppfinning, det där med bibliotek, särskilt om man vill att ens barn ska få tillgång till böcker.......ety det är för jävla svindyrt att köpa böcker......

Jag träffade en mamma där som hade en flicka som var några månader äldre än min son. Dom satt vid datorn och spelade spel tillsammans. " Det är så himla bra ", förklarade mamman. "Det här spelet har fått högsta betyg när det gäller pedagogiska dataspel för barn. Hon kan redan bokstäver."..........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hjälp , jag har inte råd att köpa nåt dataspel just nu, ännu mindre råd att låta min tvååring sitta vid datorn och förstöra den.....det är den enda datorn vi har hemma.....jag har fått den.....den är liten och bärbar....och den är jättebra ......

Måste jag gå till biblioteket varje dag nu................... för att han ska kunna spela dataspel.......så att han kan lära sig läsa......

Min son kan ju knappt prata rent. Han säger fortfarande "mao" om katt...eller "bappi" om vatten....... även om jag har försökt att uttala det tydligt för honom.... "VAAATTEEN" säger jag tydligt artikulerande....... "BAAAAPPIII" säger han lika tydligt artikulerande tillbaks.

Nu kommer han att få svårigheter i skolan............han kommer att få svårt att lära sig läsa och skriva......han kommer att bli skoltrött och omotiverad vid tio års ålder och så kommer han att hamna i dåligt sällskap....och så kommer han att börja knarka ....och bli typ sverigedemokrat.....eller......hjälp kristdemokrat.............
.....bara för att jag inte har råd att köpa ett dataspel....

Jävla skit....vad hände med "Fem myror är fler än fyra elefanter"?

1 kommentar:

Huskorset sa...

Eva is sadly bortgången
Magnus lever på sina Jeopardypengar
Brasse...kan jag faktiskt inte komma på exakt vad han...jo, han spelar privatteater i Stockholm.

Men Myrorna lever...på DVD.